Frukostklubben

Frukostklubben: Malmö stads ljudarbete – en ljudidentitet

Ljud får allt större betydelse i dagens kommunikation, till exempel eftersom filmer och poddar används mer. Därmed ökar behovet av att använda ljud och musik på ett genomtänkt…

Frukostklubben: Hjälp! Jag behöver en marknadsundersökning.

Är det egentligen värt att lägga tid och pengar på en marknadsundersökning? Räcker det med bondförnuft och erfarenheter? Vad är skillnaden på en stor och en liten undersökning?…

Frukostklubben: Game Habitat

Välkommen till en morgon där Peter Lübeck berättar om spelbranschens utveckling och förutsättningar i regionen. Peter Lübeck är vd på Game Habitat, en regional intresseorganisation som verkar för…

Frukostklubben: Employer branding – så attraherar du rätt medarbetare!

Att rekrytera rätt medarbetare är avgörande – det håller de flesta med om. Men vad ska man tänka på när man vill vända sig till den som söker…

YaseminArhanModéer

Frukostklubben: Framtidens möten

Att 2020 inte gick som planerat är minst sagt en underdrift. Vi var många som fick tänka om kring sådant vi tidigare tagit för givet: som formen för…

Frukostklubben: Marknadsföringens juridik – vad gäller egentligen?

Vi nås av en stor mängd reklambudskap varje dag, både som privatpersoner och i vår yrkesroll. När det gäller marknadsföringskampanjer är det många olika lagar som behöver finnas med…