Frukostklubben

Frukostklubben: Gör drivkrafterna till dina superkrafter!

Varför gör vi som vi gör? Vad styr ditt och andras beteende? Vilka är de dolda drivkrafter som styr våra behov, reaktioner och handlingar? Och hur kan vi ta…

Michael Fogelqvist, VD/Ägare KOL & Cocktails och Yoko

Frukostklubben: Från banken via byrån till baren

En entreprenörsresa med många sidospår från finansbranschen via en reklambyrå till att bli restaurangägare. Det kanske inte handlar om vilken bransch man är i utan hur man agerar med…

Frukostklubben: Strategisk improvisation i en föränderlig värld

I en värld av ständig förändring krävs något annat än linjärt tänkande, styrning och planering. Det handlar mer om att agera nu och situtationsanpassat, något som inte minst…

Frukostklubben: Kommer vi behöva sälja i framtiden?

Är försäljning ett framtidsyrke? Idag finns det över 6 500 globala företag som digitaliserar försäljningsprocessen. Vad gör du? Hur startar du upp och bygger varaktiga kundrelationer i hybridmiljöer? …

Frukostklubben: Malmö stads ljudarbete – en ljudidentitet

Ljud får allt större betydelse i dagens kommunikation, till exempel eftersom filmer och poddar används mer. Därmed ökar behovet av att använda ljud och musik på ett genomtänkt…

Frukostklubben: Hjälp! Jag behöver en marknadsundersökning.

Är det egentligen värt att lägga tid och pengar på en marknadsundersökning? Räcker det med bondförnuft och erfarenheter? Vad är skillnaden på en stor och en liten undersökning?…