Events

Jason Baskaran, Sales Director på Apsis

Frukostklubben: Marketing automation – interagera och skapa lojalitet

Marketing automation finns runt omkring oss överallt, hela tiden. Marketing automation håller på att utvecklas från en utopi till en kännbar verklighet. Hur mycket information kommer egentligen till…

Extrainkallat föreningsmöte

Då föreningens ordförande på grund av tidsbrist har valt att lämna sin post har styrelsen beslutat att kalla till ett extra föreningsmöte. Alla som är medlemmar i MiM…

Angela Ahola besöker Marknadsföreningen i Malmö

Frukostklubben: Skulle du köpa dig själv?

Skulle du köpa dig själv? Det kanske är svårt att svara på, men har du någon gång tänkt på frågor som vilka signaler du sänder ut och hur…

Jenny Forsberg och Stephanie Stensson från Moll Wendén föreläser på frukostklubben

Frukostklubben: Juridisk vett och etikett i sociala medier

I princip alla företag använder sig av sociala medier. Användandet av exempelvis influencers och pristävlingar blir mer och mer utbrett. Vad skall man tänka på när man planerar…

Arvid Axland föreläser på MiM:s lunchklubb

Lunchklubben: Så skapar du meningsfulla kundupplevelser!

En bra produkt eller tjänst räcker inte för att särskilja sig från andra Erbjuder ni era kunder en bra produkt eller tjänst? Ledsen, men det räcker inte! Dagens…

Karin Sandström och Rachelle Lacharité från Greater Copenhagen

Frukostklubben: Med filmisk känsla för Greater Copenhagen

Hur lockar man internationell talang, företag och investeringar till Skåne? Ett av svaren är marknadsföring, någonting som Business Region Skåne kommer att berätta mer om för oss. Med…

Jonna Ekman från KIT besöker lunchklubben

Lunchklubben: Skapa video som berör

Video håller på att ta över världen, framför allt på sociala medier. Bara på Facebook tittar över en halv miljard människor på video – varje dag. Men hur…

Lunchklubben: Krishanteringens sju dödssynder

Vet du hur du bör agera om er verksamhet hamnar i ett krisläge? Vem du bör prioritera? Vad du ska säga? Hur du skyddar ert varumärke och rykte?…

Frukostklubben: Vi är vad vi köper – om konsumtionskultur

Välkommen till en morgon om konsumentbeteende, identitet och konsumtionstrender! Medan många företag försöker förlika sig med den konsumentstyrda ekonomins stenhårda verklighet, rusar deras kunder in i nästa fas…