Frukostklubben

Jason Baskaran, Sales Director på Apsis

Frukostklubben: Marketing automation – interagera och skapa lojalitet

Marketing automation finns runt omkring oss överallt, hela tiden. Marketing automation håller på att utvecklas från en utopi till en kännbar verklighet. Hur mycket information kommer egentligen till…

Angela Ahola besöker Marknadsföreningen i Malmö

Frukostklubben: Skulle du köpa dig själv?

Skulle du köpa dig själv? Det kanske är svårt att svara på, men har du någon gång tänkt på frågor som vilka signaler du sänder ut och hur…

Jenny Forsberg och Stephanie Stensson från Moll Wendén föreläser på frukostklubben

Frukostklubben: Juridisk vett och etikett i sociala medier

I princip alla företag använder sig av sociala medier. Användandet av exempelvis influencers och pristävlingar blir mer och mer utbrett. Vad skall man tänka på när man planerar…

Karin Sandström och Rachelle Lacharité från Greater Copenhagen

Frukostklubben: Med filmisk känsla för Greater Copenhagen

Hur lockar man internationell talang, företag och investeringar till Skåne? Ett av svaren är marknadsföring, någonting som Business Region Skåne kommer att berätta mer om för oss. Med…

Frukostklubben: Vi är vad vi köper – om konsumtionskultur

Välkommen till en morgon om konsumentbeteende, identitet och konsumtionstrender! Medan många företag försöker förlika sig med den konsumentstyrda ekonomins stenhårda verklighet, rusar deras kunder in i nästa fas…

Frukostklubben – Malmö, I Love You

Marknadsföreningen i Malmö (MiM) och Sveriges Kommunikatörer bjuder tillsammans in till en föreläsning där vi får träffa David Carlson, City Manager för Malmö, I Love You. David Carlson…

Frukostklubben – Mångfald ger ökad innovationskraft och lönsamhet

Välkommen till en morgon där vi lär oss mer om mångfald och inkludering på arbetsplatsen! Mångfald och inkludering står högt upp på agendan hos många företag och organisationer.…

Frukostklubben – Kronaby, Global Branding på mindre än ett halvår!

Den 26 januari 2017 lanserades Kronaby på 30 marknader samtidigt. Lanseringen var allt annat än traditionell. Sedan starten har Kronaby utmanat den traditionella klockindustrin och medvetet brutit mot de flesta…