FULLBOKAT Frukostklubben: Smarketing – att jobba tvärfunktionellt med sälj och marknadsföring

Vad skulle hända på ditt företag om säljavdelning och marknadsavdelningen kopplades närmare varandra? Gemensamma möten, gemensamma mål och gemensam kommunikation. Konceptet har nu blivit så populär att det har fått ett eget namn: Sales + Marketing=Smarketing

FULLBOKAT – Frukosten är för närvarande fullbokad och vi tillämpar väntelista. Har du anmält dig och fått förhinder ber vi dig att avboka så att andra kan få möjlighet.

Under denna morgon bjuder Mia Flygring och Riki Dackén på några av sina viktigaste tips för att lyckas med smarketing!

Smarketing handlar om insikter man kommit fram till sedan digitaliseringen började påverka vår kundkommunikation. Tidigare var det ganska enkelt att jobba linjärt som man alltid gjort, säljavdelningen jobbade med försäljning och det fanns en klar gräns mot marknadsavdelningen, som jobbade med marknadskommunikation och varumärket. Idag fungerar inte det tankesättet längre. Exempelvis bör inte ett företags digitala kanaler ligga låsta under marknadsavdelningen, eftersom de kanalerna utgör basen för den digitala köpresan, där även säljavdelningen hör hemma.

Framtiden stavas tvärfunktionellt!

 

Mia Flygring och Riki Dackén besöker Frukostklubben den 13 september

 

Praktisk information om eventet

Sista datum att anmäla sig är den 9 september kl 23:30.

Eventet är kostnadsfritt för medlemmar i MiM, gäster betalar 250 kr inkl. moms. Alla behöver anmäla sig via formuläret, är du gäst till en medlem kan du skriva namnet till medlemmen under “Övrig information”.

Som ideell förening strävar vi ständigt efter att vara en kostnadseffektiv organisation. Vid avbokning mindre än 48 timmar innan eventet eller vid no show debiterar vi 250 kr inkl. moms.

Är du intresserad av att bli medlem? Läs mer om våra olika medlemskap här.

Frågor? Du kan alltid mejla info@mim.m.se om du undrar något!