Följ oss på Instagram Följ oss på Mynewsdesk Följ oss på LinkedIn Följ oss på Facebook
MiM

Tack och hej 2020! En hälsning från ordföranden

Nyheter 31 december 2020, 12:40

Många är redo att lämna 2020 bakom sig. Året då allt ändrades.

Att förändring är ständig har vi hört. Men att så mycket förändras i hög hastighet under lång tid för många människor och hela samhällen har vi väl som gemene man aldrig inte varit med om.

I en förening som har nätverkande och möten mellan medlemmar som en stor del av sin affärsidé, har pandemin så klart påverkat mycket. Vi satt med en färsk verksamhetsplan för 2020 när allt stannade.

Vi kunde snabbt addera en digital möjlighet att närvara på våra Frukostklubbar, men vi saknade att ses. Och det visade sig att det inte bara var vi. När vi körde vårt första Walk & talk hade vi en fin uppslutning av nätverkssugna medlemmar. Det märktes att flera saknade att samtala kring våra hjärtefrågor på ett avslappnat och ändå givande sätt.

Under flera år har vi upplevt att det finns en önskan att fördjupa sig inom relevanta ämnen. I höst lanserade vi äntligen vår extra kompetenshöjande satsning – MiM Academy. Under en halvdag kör en av våra samarbetspartners en fördjupning i ett aktuellt ämne. I höstas pratade Chimney om Film inför en fullsatt (Cororna-säkrad) sal.

I januari kommer ID Kommunikation att prata om Kundresan, och under 2021 siktar vi på att leverera 5-6 utbildningstillfällen. Vad vill du fördjupa dig inom?

Hjärtat i vår verksamhet är våra Frukostklubbar. Vi har tagit del av flera väldigt intressanta ämnen, som tex varumärkesarbete, content marketing, UX, AI, LinkedIn, juridik och framtidsspaningar.

Något som vi har saknat är våra populära företagsbesök. Hur kan vi möta Malmös företagare nästa år? Vill du och ditt företag dela med dig av lärdomar kring företagande, marknadsföring och kommunikation? Vi är många som vill lära känna fler företag i regionen.

”MiM ska verka för att Malmö ska bli Nordens nav för affärsdriven kommunikation”. Det är vår vision! Vår något kaxiga vision. Den togs fram i samband med ett gediget varumärkesarbete inom styrelsen förra året. Med ökad kompetens inom marknad och kommunikation kommer vi kunna stötta innovation, tillväxt och välmående inom vår region. Det är vårt bidrag. Hur får vår vision dig att känna? Vi känner oss pepp!

Vill du vara med och bygga framtiden med oss? Bli medlem, följ med på våra event, dela med dig av lärdomar, tipsa kollegor inom branschen om oss, ge oss förslag på ämnen du vill veta mer om. Hör av dig!

Vi önskar dig ett riktigt bra slut på 2020 och en ännu bättre start på 2021!

Vi startar året med:
15/1 Frukostklubb: Framtidens möten med Yasemin Arhan Modéer
22/1 MiM Academy: Kundresor med ID Kommunikation

Vi ses väl där? Är du inte medlem? Hör av dig och häng på som min gäst!

Hälsar,

Ulrica Fager
Ordförande, Marknadsföreningen i Malmö
ordforande@mim.m.se

Författare till artikeln: Ulrica Fager