Internet i Fokus – 5 snabba med David Klein

Snart är det dags för höstens upplaga av Internet i Fokus. Vi ställde fem snabba frågor till David Klein, grundare och konferensansvarig, IIF2018 Digital Marketing Conference!

 

Vad är temat för höstens konferens?

Som vanligt har vi ett väldigt brett program som täcker nästan alla hörn inom sociala medier, analys och digital marknadsföring. Men det kommer bli lite extra fokus på hur företagens marknadsföringsstrategier kan utvecklas med datadriven marknadsföring samt hur man bättre når sina målgrupper online.

Eftersom digitaliseringen sker i allt större utsträckning, står marknadsförare ständigt inför nya utmaningar för att kunna konkurrera. På Internet i Fokus försöker vi alltid samla de absolut smartaste sinnena för att diskutera effektiva strategier, digitala trender och affärsutveckling på webben. Jag tror att höstens program kommer vara ett av de absolut vassaste hittills.

Vem borde gå på konferensen?

Konferensen riktar sig primärt till marknadschefer, kommunikatörer, affärsutvecklare, företagsledare samt andra beslutsfattare och digitala själar. Konferensen är också noggrann anpassad att leverera kunskap och inspiration till både stora som små företag.

Vad får man absolut inte missa under höstens omgång?

Det är faktiskt rätt svårt att sätta fingret på det. Alla föreläsningar och breakout sessions är riktigt intressanta och dagen är fylld med fantastiska talare. Men några som kanske sticker ut lite är Gavin Laugenie från dotmailer som kommer hit från London, Johanna Snickars som är kommunikationschef på Microsoft samt Mynewsdesks marknadschef Jonathan Bean.

Har ni något nytt som händer på IIF2018 i höst?

Ja, det har vi faktiskt. Dagen efter konferensen (25 okt) kommer vi introducera våra nya masterclasses. Tidigare hade vi mängder av små korta workshops dagen efter konferensen, men nu vill vi istället satsa på riktiga fördjupande kurser som ger resultat. Syftet med våra masterclasses är att hjälpa företag förbättra deras förmåga att generera bra innehåll samt optimera deras marknadsföringsstrategier för maximalt tillväxt. Vi kommer erbjuda både hel- och halvdagskurser till chocklåga priser (läs mer här).

Var hålls konferensen denna gången?

Vi har flyttat konferensen till Scandic Triangeln. Där kommer vi bl a ha mycket större mingelyta samt större rum för breakout sessions. Hotellet ligger också väldigt centralt. Bussar och tåget stannar bara några meter ifrån och så finns där mängder av parkeringsplatser under hotellet. Det kan knappt bli smidigare!

Läs mer och boka biljetter här! Som medlem i MiM har du nätverkspris, mejla info@mim.m.se för kod.

 

 

MiM kommer självklart att vara på plats och hoppas att vi ses den 24 oktober!