Events

Syftet med ett syfte?  

Syfte, eller engelskans “purpose”, är ett begrepp som används flitigt inom näringslivet idag. Men dess komplexitet gör också att konceptet ofta missförstås. Syftet är grundläggande för företagets existens…

Hur ska journalistiken överleva krig och ekonomisk kris?

I år fyller Sydsvenskan 175 år. Men hur ser egentligen framtiden ut för journalistiken? Desinformation och krig kombinerat med ekonomisk kris präglar samtiden. Journalistiken har aldrig varit viktigare,…

Kallelse till Årsmöte

Torsdagen den 23:e mars är det dags för Marknadsföreningen i Malmös medlemmar att hålla årsmöte för föreningen. Samtidigt kommer årsmöte hållas för Marknadsföreningen i Malmö serviceaktiebolag.  Mötet hålls…

Effektiv marknadskommunikation 2023

Den 15:e mars kommer Erik Modig till Malmö och pratar om det senaste inom marknadskommunikation. – Hur optimerar man effekt under lågkonjunktur? – Digital attention, vad måste marknadsförare…

Trendspaning med @trendstefan

MITT I MALMÖ önskar oss i MIM Varmt välkomna att trendspana Fredagen den 3 mars kl. 7.30 får vi träffa Stefan ”@Trendstefan” Nilsson, Sveriges mest mediala trendspanare, hos Svenssons i…

Frukostklubb: Framtidens Ledarskap

Under de tio senaste åren har vi hört att den fjärde industriella revolutionen kommer att förändra sättet vi skapar värde. Nya teknologier för samman fysiska, biologiska och digitala…

Frukostklubb: Omvärldsanalys 2023 med fokus på marknadsföring

Ett nytt år vankas, och mer än tidigare, går vi in i det nya året med stor osäkerhet. Elpriserna försätter att rusa, hushållens plånbok minskar, Trump härjar ännu…