Syftet med ett syfte?
Syfte, eller engelskans “purpose”, är ett begrepp som används flitigt inom näringslivet idag. Men dess komplexitet gör också att konceptet ofta missförstås. Syftet är grundläggande för företagets existens…
Syfte, eller engelskans “purpose”, är ett begrepp som används flitigt inom näringslivet idag. Men dess komplexitet gör också att konceptet ofta missförstås. Syftet är grundläggande för företagets existens…
I år fyller Sydsvenskan 175 år. Men hur ser egentligen framtiden ut för journalistiken? Desinformation och krig kombinerat med ekonomisk kris präglar samtiden. Journalistiken har aldrig varit viktigare,…
Malmö Företagsgrupper tillsammans med avdelningen för Omvärld & Näringsliv på Malmö stad bjuder nu in dig som medlem i Marknadsföreningen i Malmö till ett evenemang där vi gästas…
Vad är PR egentligen?Vad har företag att vinna på att arbeta proaktivt med att skapa publicitet?Hur kommer jag i gång med en PR strategi? Välkommen till en PR…
Torsdagen den 23:e mars är det dags för Marknadsföreningen i Malmös medlemmar att hålla årsmöte för föreningen. Samtidigt kommer årsmöte hållas för Marknadsföreningen i Malmö serviceaktiebolag. Mötet hålls…
Den 15:e mars kommer Erik Modig till Malmö och pratar om det senaste inom marknadskommunikation. – Hur optimerar man effekt under lågkonjunktur? – Digital attention, vad måste marknadsförare…
MITT I MALMÖ önskar oss i MIM Varmt välkomna att trendspana Fredagen den 3 mars kl. 7.30 får vi träffa Stefan ”@Trendstefan” Nilsson, Sveriges mest mediala trendspanare, hos Svenssons i…
Under de tio senaste åren har vi hört att den fjärde industriella revolutionen kommer att förändra sättet vi skapar värde. Nya teknologier för samman fysiska, biologiska och digitala…
Ett nytt år vankas, och mer än tidigare, går vi in i det nya året med stor osäkerhet. Elpriserna försätter att rusa, hushållens plånbok minskar, Trump härjar ännu…
Inget kvar att ladda.