Grattis Maria på Myloc!

Maria är tjejen som kammade hem en fribiljett till Webbdagarna den 17 maj genom att dela med sig av sitt bästa digitala tips.

Mitt bästa digitala tips är att ha en nära och öppen dialog med befintliga partners, kunder och användare i olika kanaler. På så sätt blir de naturliga influencers och ambassadörer för ditt varumärke och produkter/tjänster och du visar samtidigt att du är ett transparent företag som värnar om sina relationer.

Berätta lite mer om dig själv och ditt arbete på Myloc … 

Jag är utbildad civilekonom med inriktning marknadsföring vid Umeå Universitet. Sedan juni 2016 har jag arbetat på Myloc som marknadsassistent. Min roll är att marknadsföra och kommunicera vad vi gör, vad vi erbjuder, sprida vår kunskap och bygga och stärka relationer med nuvarande och potentiella kunder och partners. Under det senaste året har min roll utvecklats och jag har större ansvar för våra olika marknadsaktiviteter och jag jobbar brett med vår hemsida, vår kommunikation (artiklar, reportage, nyheter, pressmeddelanden), sociala medier, evenemang, SEO, Adwords med mera. Mycket digitalt!

Vilka är Myloc?

Vi erbjuder lösningar inom supply chain och logistik. Lösningarna bygger på ett egenutvecklat koncept och arbetssätt som kommer att förändra världen, hur företag arbetar med logistik och supply chain. Vår verksamhet är uppdelad på tre affärsområden. Olivetree Solutions är vår konsultverksamhet som funnits i mer än tio  år. Under de senaste åren har vi utvecklat molntjänster, webbaserade logistiksystem, som många olika branscher kan dra nytta av för att effektivisera sina logistikflöden. Molntjänsterna har vi valt att samla under varumärket Myloc. Bygglogistik och samordnad varudistribution är två exempel på affärsområden våra molnbaserade lösningar används för och effektiviserar inom.

Hur länge har du varit MiM-medlem?

Flera år, både hos min tidigare arbetsgivare Billmate och nu på min nuvarande arbetsplats Myloc. Jag tycker att det är ett bra forum för att träffa andra inom branschen, utbyta erfarenheter och även skaffa sig ny kunskap, tips och inspiration i jobbet.