Följ oss på Instagram Följ oss på Mynewsdesk Följ oss på LinkedIn Följ oss på Facebook
MiM
vägskäl

Framtidens marknadsförening – ett uppdaterat MiM

MiM tipsar 29 juni 2020, 9:19

Marknadsföreningen i Malmö ska verka för att Malmö ska bli Nordens nav när det gäller affärsdriven kommunikation. 

Låter det som en kaxig vision? Det är det! Under det senaste verksamhetsåret har styrelsen arbetat med att sätta en ny vision, uppdaterad mission, tydligare värderingar och syfte för Marknadsföreningen i Malmö. Och vi fegade inte när vi satte visionen. 

Här kan du läsa om vad visionen innebär och varför vi satte den. 

Som alla vet, befinner vi oss i en region som kännetecknas av innovation och entreprenörskap. För att regionens näringsliv och offentliga verksamheter ska utvecklas, blir mer attraktiva och locka till sig kompetens krävs också exceptionell affärsdriven kommunikation. Och det är i Malmö den affärsdrivna kompetensen finns! Vår vision ger inspiration och riktning, för oss och våra medlemmar. Den ger oss kraft att röra oss framåt! 

Efter ett år med stort fokus på vilka vi är och vart vi är på väg, var det dags att sätta målsättningar för att uppnå visionen. Och vi vet alla vad som hände. I princip alla sammankomster ställdes in, för att sedan till viss del ställas om. Vår verksamhets grundbult – själva nätverkandet – sattes på paus. 

Årets plan justerades, och den kommer att fortsätta justeras löpande. Det är väl detta som kallas agilt arbetssätt. Eller strategisk improvisation. Vår plan just nu är att erbjuda digitala frukostklubbar och komplettera dem med fysiska Walk and Talks.

Har du något önskemål? Vad behöver du från MiM just nu? Vad behöver du för att ta ett steg mot att arbeta i Nordens nav för affärsdriven kommunikation?

Kontakta oss genom att mejla eller skriv till oss på sociala medier.