MiM Academy 11/11: Vad är influencer marketing och hur jobbar man med influencers?

Marknadsföring via sociala medier är mer effektivt än om samma budskap skulle kommunicerats genom traditionell media, visar flera undersökningar. Trots det är influencer marketing en outforskad marknad för flera företag. Under denna MiM Academy kommer vi att se de möjligheter som ett samarbete med influencers, både stora och små, kan skapa för ditt företag. Vi pratar om hur det stärker varumärkeskännedomen och driver försäljning. Men hur skapar du ett riktigt bra samarbete med influencers? Vi får svar på alla frågor under tre timmar tillsammans med Isabelle Frithiof och Tilda Håkansson från Boostified.

Program

  • Vad är Influencer marketing? 
  • Vilka typer av influencers finns det?
  • För och nackdelar med stora och små influencers
  • Varför ska företag använda sig av influencers?
  • Olika marknadsstrategier för hur man kan använda influencer marketing 
  • Hur väljer man rätt influencers till sitt varumärke? 
  • Vad bör man tänka på om man ska inkludera influencer marketing i sin marknadsföring? 
  • Övning

Om Boostified
Boostified grundades 2017. Det är ett marknadsföringsverktyg som hjälper företag att nå ut med nyheter, unboxing och budskap om varumärket genom samarbete med instagram-profiler.

Tid: 11 november, 09.00 – 12.00

Plats: World Trade Center – Jungmansgatan 12, 211 11 Malmö
Lokal: Shanghai 

Pris: 695 kr inkl. moms för medlemmar (ordinarie pris 2 495 kr).
Vi bjuder på fika i pausen. Du får ett intyg efter din medverkan.

Om MiM Academy
MiM Academy är Marknadsföreningen i Malmös utbildningskoncept för dig som medlem. I mindre grupper om runt 20 personer ägnar vi en halvdag åt att djupdyka i ett specifikt ämne. Målet är att du går från utbildningen med ökad teoretisk förståelse och praktiska kunskaper. Och kanske nya kontakter. MiM Academy anordnas tillsammans med våra partners och andra inbjudna aktörer där de delar med sig av sina specialistkunskaper. 

MiM Academy