Vi nås av en stor mängd reklambudskap varje dag, både som privatpersoner och i vår yrkesroll. När det gäller marknadsföringskampanjer är det många olika lagar som behöver finnas med i medvetandet. En del av syftet med de lagar som rör marknadsföring är att skydda konsumenter och att främja sund konkurrens.
Även om de flesta skriver under på syftet bakom lagstiftningen kan det ibland vara snårigt att hålla koll på vad som gäller i olika situationer. Tillsammans med Moll Wendén Advokatbyrå anordnar vi ett webinar i syfte att räta ut frågetecken kring vad som gäller för marknadsföringen – både på en digital och analog arena.
Agenda
Vad räknas som genomsnittskonsument och varför är det viktigt att tänka på vem som är just din genomsnittskonsument?
Vad får man påstå? Vad gäller vid t.ex. jämförelser och hälsopåståenden?
Reklammärkning och influencer marketing – vad gäller? Hur får man samla in och bearbeta personuppgifter och vad behöver man tänka på?
Svarta listan, KO, förbud och vite
Föreläsare
David Klose, advokat och partner Moll Wendén
Simon Wilkens, biträdande jurist Moll Wendén
Praktiskt om eventet
Denna föreläsning sker som webinar och sänds digitalt. Sista dag att anmäla sig är den 10 december kl 23:30.
Samtliga deltagare behöver anmäla sig via formuläret.
Inte medlem än? Läs mer om våra medlemskap här.