Lunchklubben: Våga vara utmanaren på din marknad!

En ny typ av varumärken tar allt större plats på marknaden. Dessa varumärken är experter på att skapa relevans i en föränderlig värld. Modiga, manifesterande och tydliga. Bli inspirerad och få praktiska exempel på hur du själv kan positionera ditt varumärke som en utmanare på din marknad.

När man ser tillbaka på hur marknader har förändrats och varumärken positionerats sig över tid, så ser man tydliga trender. Varje årtionde har sitt fokus när det kommer till positionering. 2010-talet dominerades av syftesdrivna varumärken. Nu ser vi att ökad polarisering, snabbare teknologiska skiften och minskade konkurrensfördelar gör att vi står inför nästa era: utmanarna – the challengers.

Utmanarvarumärkena är experter på att skapa relevans i en värld i förändring. De manifesterar sin vision på ett sätt som tvingar konkurrenterna, marknaden och människorna att förhålla sig till deras synsätt.

Under denna Frukostklubb kommer Claes Ceverin förklara varför 2020-talet tillhör de som vågar utmana, och också ge inspiration och praktiska exempel på hur du själv kan positionera ditt varumärke som en utmanare på din marknad.

Claes Ceverin är en flitigt anlitad föreläsare när det kommer till att förstå vår relation till förändring och varumärken. Han har över 15 års erfarenhet som varumärke- och förändringsstrateg och är VD på RIO Agency.

Praktiskt om eventet

VAR: TBD
NÄR: 11.30 – 13.00 Onsdagen 2 mars 2022

Eventet är kostnadsfri för medlemmar i MiM, gäster betalar 250 kr inkl. moms via. Swish plats eller faktureras i efterhand. Sista datum att anmäla sig är den 28 februari kl.12.00. Vi tillämpar en no show-avgift på 250 kr om du anmäler dig och inte av-anmäler dig innan eventet.

Är du gäst till en medlem? Alla behöver anmäla sig via formuläret. Skriv namnet på medlemmen du är gäst till under “Övrig information”.

Frågor? Du kan alltid mejla info(at)mim.m.se om du undrar något!

Vill du läsa mer om våra medlemskap? Klicka här!