Frukostklubben: Hållbarhetskommunikation och förtroendekapital

Att en organisation bedriver ett proaktivt och strategiskt hållbarhetsarbete är till stort värde för miljön, samhället och människor. Men hur kan organisationen själv dra nytta av sitt arbete? Hur kan värdet av ett hållbarhetsarbete översättas i termer av kommersiell framgång, stärkt varumärkeskapital och högre anseende som arbetsgivare?

En regelbunden och strategisk hållbarhetskommunikation säkerställer att omvärlden får reda på det goda hållbarhetsarbete som sker och har dessutom förmågan att stärka förtroendet för organisationen. Denna morgon gästas vi av Martin Lucander, konsult och partner på Aspekta. Under föredraget får du höra honom berätta hur grunden för en förtroendebyggande hållbarhetskommunikation läggs och även se några talande exempel på hur detta lett till framgång.

Praktiskt om eventet

Frukostklubben anordnas både som event på plats och som webinar. För att anordna ett så säkert event som möjligt har vi begränsat antalet deltagare på plats. Vi följer Folkhälsomyndighetens riktlinjer om hygien och fysiskt avstånd. Vi ber även dig som deltagare att följa rekommendationerna som hittas på Folkhälsomyndighetens webbplats.

Frukosten är kostnadsfri för medlemmar i MiM, gäster betalar 250 kr inkl. moms via Swish eller kortbetalning på plats. Webinardelagande är kostnadsfritt. Sista datum att anmäla sig är den 29 september kl 23.30.

Är du gäst till en medlem? Alla behöver anmäla sig via formuläret. Skriv namnet på medlemmen under “övrig information”.

Som ideell förening strävar vi ständigt efter att vara en kostnadseffektiv organisation. Då vi har begränsat antalet platser som vi gärna vill ska gå till deltagare debiterar vi 250 kr inkl. moms i no show-avgift om du anmäler dig och inte kommer.