Från att ha varit en sommarattraktion har Tivoli blivit en aktivitet för alla säsonger: från påskfirande till julmarknad. Denna morgon får vi besök av Kenneth Madsen, Head of Digital, Sales and Marketing på Tivoli som berättar mer ingående hur man har arbetat med just den strategin.
Tivoli grundades 1843 och man har sedan starten satsat på att skapa inspirerande attraktioner och miljöer. Under 2019 besöktes nöjesparken av nästan 4,6 miljoner människor. Hur har man lyckats utveckla destinationen i takt med att besökarnas önskemål förändras?
Kenneth Madsen arbetar idag som ansvarig för digital strategi, sälj och marknadsföring på Tivoli. Utöver att ge en bakgrund och historia för Tivoli generellt kommer Kenneth också att göra en djupdykning i den digitala utvecklingen. Han kommer även att ge en överblick över strategin som har syftat till att göra Tivoli till en attraktion året om. Dessutom kommer vi få höra erfarenheter kring att jobba över sundet (som ett danskt företag mot en svensk marknad).
Praktiskt om eventet
Frukostklubben anordnas både som event på plats och som webinar. För att anordna ett så säkert event som möjligt har vi begränsat antalet deltagare på plats. Vi följer Folkhälsomyndighetens riktlinjer om hygien och fysiskt avstånd. Vi ber även dig som deltagare att följa rekommendationerna som hittas på Folkhälsomyndighetens webbplats.
Frukosten är kostnadsfri för medlemmar i MiM, gäster betalar 250 kr inkl. moms via Swish eller kortbetalning på plats. Webinardelagande är kostnadsfritt. Sista datum att anmäla sig är den 20 oktober kl 23.30.
Gäst till en medlem? Alla behöver anmäla sig via formuläret. Skriv namnet på medlemmen under “övrig information”.
Som ideell förening strävar vi ständigt efter att vara en kostnadseffektiv organisation. Då vi har begränsat antalet platser som vi gärna vill ska gå till deltagare debiterar vi 250 kr inkl. moms i no show-avgift om du anmäler dig och inte kommer.
Vill du bli medlem? Läs mer om våra medlemskap här.