Frukostklubben: Storytactics – Storybaserad strategi för sociala medier

Tycker du att det är svårt att skapa sammanhållet och intressant innehåll för sociala medier? Den 1 mars kommer vi få lära oss mer om hur man kan utgå från stories för att skapa intresse i sociala medier. 

76% av Sveriges nätanvändare hänger på Facebook och 60% på Instagram men du är inte ensam om att ha svårt att nå dem. Storytactics är en storybaserad strategi för sociala medier. Som skapar värde för din publik och konverterar följare till riktiga fans.

Denna morgon kommer Anders Hallberg från Actionform AB visa dig de viktigaste redskapen för framgångsrik storytelling i sociala medier. Du kommer också att få uppleva följande:

• Vem är du, vilka är dina följare och hur hittar och kommunicerar du din unika story på Instagram, Facebook och Linkedin?

• Vad lär vi oss av huvudpersonerna i Game of Thrones, The Handmaid´s Tale och Stranger Things? – 2019 är det coolt att våga visa sina svagheter.

• Konkreta tips på hur du likt framgångsrika varumärken, artister och influencers kan bygga relationer med din publik genom att väcka känslor och skapa mening.

Om föreläsaren:
Anders Hallberg är en passionerad populärkulturell storynörd och Social Media Storyteller på Actionform AB. Han har bland annat utformat storystrategi för IKEA och undervisat i storytelling på Hyper Island, Folkuniversitetet och Internet i Fokus.

 

Praktiskt om eventet

Frukost serveras mellan 07:00 och 07:30, föredraget börjar kl 07:30.

Frukosten är kostnadsfri för medlemmar i MiM, gäster betalar 250 kr inkl. moms.

Sista datum att anmäla sig är den 26 februari kl 12.00.

Som ideell förening strävar vi ständigt efter att vara en kostnadseffektiv organisation. Vid avbokning mindre än 48 timmar innan eventet eller vid no show debiterar vi 250 kr inkl. moms.

Frågor? Du kan alltid mejla info@mim.m.se om du undrar något!

Se gärna våra andra inplanerade klubbar!