Frukostklubben: Skulle du köpa dig själv?

Skulle du köpa dig själv? Det kanske är svårt att svara på, men har du någon gång tänkt på frågor som vilka signaler du sänder ut och hur du uppfattas av andra? 

Trots att det är så viktigt vilka signaler vi sänder ut reflekterar vi sällan över det. Tyvärr – eftersom det kan avgöra om du får det där jobbet, om kunderna kommer att köpa din produkt eller om den första dejten leder till en till. Du har bara en kort sekund att påverka motparten och då gäller det att du gör det i rätt riktning. Denna morgon får vi besök av Angela Ahola, doktor i psykologi. Hon vet vad som styr våra val och hur vi kan använda oss av den kunskapen för att påverka andra.

Ett axplock av ämnen från Angelas föreläsning:

  • Hur får du andra att gilla dig på 1 minut?
  • De två viktigaste egenskaperna andra läser av hos dig
  • Bästa digitala intrycket – vad krävs på nätet?
  • Såhär väcker du andras intresse
  • Olika person – olika bemötande
  • Går det att rädda ett dåligt intryck?

Morgonen kommer bjuda på humor och energi i den här inspirerande föreläsningen baserad på neuropsykologi och socialpsykologi. Ämnet flätas samman med dagens kommunikationstrender och köpbeteendeforskning – allt för att hjälpa er rusta er organisation för framtiden!

 

Praktisk information om eventet

Sista datum att anmäla sig är den 14 januari.

Eventet är kostnadsfritt för medlemmar i MiM, gäster betalar 250 kr inkl. moms.

Som ideell förening strävar vi ständigt efter att vara en kostnadseffektiv organisation. Vid avbokning mindre än 48 timmar innan eventet eller vid no show debiterar vi 250 kr inkl. moms.

Är du intresserad av att bli medlem? Läs mer om våra olika medlemskap här.

Frågor? Du kan alltid mejla info@mim.m.se om du undrar något!