Frukostklubben: Oatly – från livsmedel till livsstil

Oatly har under de senaste åren synts i media i olika debatter kring mjölkens vara eller icke-vara och marknadsföringsmetoderna som rör dem. Hur kommer det sig att ett livsmedelsbolag har blivit en aktiv samhällsaktör? Kom på vår frukost den 22 mars där Oatly berättar hur varumärket och budskapen har formats i olika medier. 

Oatly attraherar en medveten målgrupp som bl a bryr sig om frågor som klimat, djur och natur. Man har hamnat i blåsvädret för att man vågat sticka ut hakan och gå sin egen väg. Oatly har under de senaste åren gått från att vara ett livsmedelsbolag till att bli ett livsstilsbolag.

Björn Lindén, AD på Oatly och Sara Hansson, Social Media Manager på Oatly, berättar om hur budskapen och varumärket formats i olika medier. Och hur ett varumärke kan skapa en stark känsla av tillhörighet genom att vara transparent och ta kundrelationen lite längre än väntat.

 

Praktisk information om eventet

Sista datum att anmäla sig är den 19 mars kl 12.

Eventet är kostnadsfritt för medlemmar i MiM, gäster betalar 250 kr inkl. moms. Alla behöver anmäla sig via formuläret, är du gäst till en medlem kan du skriva namnet till medlemmen under “övrig information”.

Som ideell förening strävar vi ständigt efter att vara en kostnadseffektiv organisation. Vid avbokning mindre än 48 timmar innan eventet eller vid no show debiterar vi 250 kr inkl. moms.

Är du intresserad av att bli medlem? Läs mer om våra olika medlemskap här.

Frågor? Du kan alltid mejla info@mim.m.se om du undrar något!