Frukostklubben: Från hyrfilm till störst i klassen!

Vad gör man när marknaden för det egna kärnerbjudandet förändras fundamentalt? Ett sätt är att ompositionera sig! Den 6 december får vi besök av Jaana Thorén, marknadschef på Hemmakväll, som berättar om deras resa från hyrfilm till störst på lösgodis.

Hemmakväll var företaget som skulle erbjuda allt som behövs för en trevlig hemmakväll: hyrfilm, godis och snacks. Under hösten 2012 lanserades en tjänst som skulle kräva förändring i grunden: Netflix släpptes på den nordiska marknaden.

Konsumentbeteendet förändrades när streaming blev det nya sättet att titta på filmer och serier. Med en bransch i förändring bestämde sig Hemmakväll för att ompositionera sig – man skulle bli Sveriges största godiskedja.

Under den här morgonen får vi besök av Jaana Thorén, marknadschef på Hemmakväll. Hon kommer att berätta hur de gjorde för att genomföra ompositioneringen. Du kommer även få veta hur Hemmakväll jobbar med konceptualisering och olika marknadsinsatser för att lyfta fram sin position som Sveriges största godiskedja.

Varmt välkommen!

 

Praktisk information om eventet

Sista datum att anmäla sig är den 3 december kl 23:30.

Eventet är kostnadsfritt för medlemmar i MiM, gäster betalar 250 kr inkl. moms via Swish eller faktura. Alla behöver anmäla sig via formuläret, är du gäst till en medlem kan du skriva namnet till medlemmen under “övrig information”.

Som ideell förening strävar vi ständigt efter att vara en kostnadseffektiv organisation. Vid avbokning mindre än 48 timmar innan eventet eller vid no show debiterar vi 250 kr inkl. moms.

Är du intresserad av att bli medlem? Läs mer om våra olika medlemskap här.

Frågor? Du kan alltid mejla info@mim.m.se om du undrar något!