Själva uttrycket dashboard betyder egentligen att man samlar och visar upp datan på en enda plats. Data ska vara enkel att konsumera, enkel att förstå och enkel att nå. Den ger dig bättre access och en förståelse för hur det går för ditt företag med möjligheten att direkt jämföra med föregående år, föregående månader och föregående veckor.
“Dashboards är ett måste för datadrivna team som enklare vill förmedla och följa upp statistik och resultat”
Att samla in, analysera och ta beslut baserat på data är grundbulten i många digitala team, men hur delas och presententeras datan på ett sätt så att fler i organisationen förstår och kan agera på den? Ett sätt kan vara att skapa TV-dashboards.
Linus Larsson som jobbar som Global Online Traffic Manager på Thule kommer berätta hur de gör och vad vi behöver för att komma igång och vad vi ska tänka på när vi sätter upp våra första dashboards. Han kommer göra detta både på ett konkret och lärorikt sätt.
När: 15/9. Mingel och frukost från kl 7:00. Föreläsning 7:30 till 8:30.
Var: Scandic Triangeln, Triangeln 2, 211 43 Malmö
Kostnadsfritt för medlemmar i MIM, 250 kr exkl moms för gäster.
Sista anmälan den 13/9.
Varmt välkommen!
OBS! MiM tillämpar, precis som många andra arrangörer, en No Show-avgift vid utebliven närvaro eller avanmälan senare än 48 timmar innan våra evenemangs starttid. Denna avgift är 200 kr ex. moms och gäller för våra samtliga evenemang om inte annat specifikt anges.