Lunchklubben: Ut med buzzwords – in med stories!

Native, content display, content marketing och alla de andra – behöver vi verkligen veta skillnaden? Välkommen till en lunch där vi fokuserar på historierna som berättas snarare än begreppen som omger dem.

 

Marknadsföringsbranschen har de senaste åren svämmats över av olika moderna engelska uttryck. Men behöver vi verkligen ha koll på alla dessa och vad som skiljer dem åt? Är det inte egentligen själva historien man vill berätta som är det väsentliga? Och upplevelsen av den hos mottagaren?

Bonnier News Brand Studio, är Sydsvenskans och de andra Bonnier Newstidningarnas interna konceptbyrå. De är specialiserade på att hitta, skapa och förmedla de historier som regionens företag vill berätta för sina potentiella kunder. Oavsett om det är i text, bild, ljud, film eller genom andra interaktiva utgångar är det historien som är i fokus.

Denna lunch gästas vi av Ida Sundin, Stefan Dovborn och Pelle Estborn från Bonnier News som berättar vad som är viktigt när man bygger en historia och varför upplevelsen hos mottagaren alltid ska stå i fokus.

Ida Sundin är projektledare och Pelle Estborn är redaktör och kreatör på Bonnier News Brand Studio, Stefan Dovborn är KAM på Bonnier News Sales.

Praktisk information om eventet

Sista datum att anmäla sig är den 22 april kl 12.

Eventet är kostnadsfritt för medlemmar i MiM, gäster betalar 250 kr inkl. moms. Alla behöver anmäla sig via formuläret, är du gäst till en medlem kan du skriva namnet till medlemmen under “övrig information”.

Som ideell förening strävar vi ständigt efter att vara en kostnadseffektiv organisation. Vid avbokning mindre än 48 timmar innan eventet eller vid no show debiterar vi 250 kr inkl. moms.

Är du intresserad av att bli medlem? Läs mer om våra olika medlemskap här.

Frågor? Du kan alltid mejla info@mim.m.se om du undrar något!