Frukostklubben: Bergendahls Food – om matbranschens snabbt växande digitala affär

Bergendahls Food är en bred aktör inom svensk dagligvaruhandel inom både detalj- och partihandel med en marknadsandel på cirka 7 %. 1993 slogs dörrarna upp för den första City Gross butiken och idag finns det 43 City Gross butiker runt om i Sverige. Bergendahls ägs idag av tredje och fjärde generationen av familjen Bergendahl.

”E-handelns tillväxt är så pass stark att det innebär att matförsäljningen på nätet sannolikt hoppar flera år in i framtiden.” Hui.se
Mat och E-Handel är en bransch som växer otroligt snabbt och det är viktigt att veta vilka våra kunder är, vad dem efterfrågar och deras behov. Hur arbetar vi med paketering och varumärkesbyggande genom att sälja mat på nätet?

Agenda:

Bergendahls Food – City Gross utveckling

Mat och E-Handel – snabbt växande bransch

Vilka är våra kunder?

City Gross Matkasse – vårt erbjudande, process och paketering

Case

Tobias Fredriksson arbetar som ansvarig City Gross CRM-avdelnings marknadsproduktion och kundupplevelsen. Han är ansvarig för att hålla ihop processerna kring alla deras postala samt digitala utskick till deras Priokunder/medlemmar. Han är även delaktig i det övriga arbetet på CRM-avdelningen gällande segmentering, analyser och kundundersökningar. Han deltar även också som resurs i framtida utvecklingsprojekt inom ramen för CRM och kundupplevelsen. Tobias började på Bergendahls Food AB 2011, och kom direkt från sin kandidatexamen inom Service Management Retail.

Mimmi Ha arbetar som Produktkoordinator inom E-Handel för City Gross Sverige AB. Hon är produktansvarig för City Gross Matkasse där hennes arbete bland annat består av utveckling av produkt, ansvarig för kalkyl, framtagning av innehåll, prognos och inköpsplanering, marknadsundersökningar och förbättring av kundupplevelse. Med andra ord är hon delaktig i allt arbete som rör matkassarna.

Mimmi kommer direkt från sin utbildning inom Service Management och har arbetet på Bergendahls Food/City Gross i 4 år.