Följ med till AkzoNobel och inspireras av deras resa från att informera om sin kvalitetsprodukt, till att engagera kring kulörvalets påverkan på stadsbilden och hemtrevligheten.
Hur påverkar kulörer både vår egen och stadsbildens välmående? Hur matchar och mixar du bäst för att få en lyckad helhet? För visst har du också stått där med ett litet kulörprov och undrat över hur det kommer att se ut när det är målat på hela väggen – och om det kommer att passa ihop med din röda soffa?
Marknadsavdelningen på AzkoNobel möter oss för att svara på dessa frågor och många fler. Vi får också följa med på deras förändringsresa – från hur de har byggt upp sitt bolag från att vara produktorienterat till att ha en värdegrund av kulörer och dess påverkan.
Om Nordsjö
Nordsjö är ett varumärke inom ett av världens ledande färgföretag – AkzoNobel. AkzoNobel har verksamhet i över 100 länder och tillverkar färg för de flesta ändamål som hemmets alla ytor, bilar, flygplan, båtar, möbler och förpackningar. Visste du att AkzoNobel tillverkar färgen till cirka 50 % av alla plåtburkar i världen och till många av de möbler och köksinredningar vi har i hemmet? Från att under många år ha fokuserat på produkternas egenskaper och kvalité, handlar det idag väldigt mycket om kulörer – hur de påverkar oss och hur man kan förändra med dem både hemma och i stadsbilden.
Medverkande från AkzoNobel
Christine Berglund, nordisk marknadschef på AkzoNobel med ansvar för varumärken som Nordsjö, Sadolin, Cuprinol, Pinotex, Hammerite och Polyfilla. Hon har bland annat lett arbetet med att utveckla och stärka Nordsjö-varumärkets distribution och digitala närvaro på en traditionell och hårt konkurrensutsatt färgmarknad. Hon kommer att tala om de utmaningar som fanns, och finns, i en traditionell bransch som vänder blicken mot sociala medier, där kulör, inspiration och hållbarhet blir allt viktigare ämnen för en bred målgrupp.
Ann-Charlotte Linde har 30 års erfarenhet av färg och kulörer från sitt arbete på AkzoNobel och Nordsjö. Först som kemist och sedan 20 år som kulörchef. Hon arbetar tillsammans med inredare och modedesigners från hela världen med att ta fram trendrapporten Colour Futures som varje år förutser framtidens kulörtrender och utser Årets kulör.
Mikael J:son Lindhe är kommunikationschef och har väldigt lång och stor erfarenhet inom AkzoNobel. Mikael är bland annat delaktig i många CSR-projekt där AkzoNobel med stolthet hjälper till att bidra genom färg och kulör på flera platser runt om i världen.
Praktiskt om eventet
VAR: Akzo Nobel Decorative Coatings Staffanstorpsvägen 50, 205 17 Malmö
NÄR: Fredagen den 6 maj kl. 07.30 – 09.00
Vi börjar morgonen på bästa sätt med god frukost och gott sällskap men top notch nätverkande.
Eventet är kostnadsfritt för medlemmar i MiM, gäster betalar 250 kr inkl. moms via. Swish på plats eller faktureras i efterhand. Sista datum att anmäla sig är den 4 maj kl.12.00. Vi tillämpar en no show-avgift på 250 kr om du anmäler dig och inte avanmäler dig 48 h innan eventet.
Är du gäst till en medlem? Alla behöver anmäla sig via formuläret. Skriv namnet på medlemmen du är gäst till under “Övrig information”.
Frågor? Du kan alltid mejla info(at)mim.m.se om du undrar något!
Vill du läsa mer om våra medlemskap? Klicka här!