Frukostklubben: Med filmisk känsla för Greater Copenhagen

Hur lockar man internationell talang, företag och investeringar till Skåne? Ett av svaren är marknadsföring, någonting som Business Region Skåne kommer att berätta mer om för oss. Med utgångspunkt i konkreta exempel kommer de att berätta hur de jobbar för att skapa en känsla och emotionella band till Greater Copenhagen – det gemensamma varumärket som samlar 2 länder, 79 kommuner och 3 regioner med 4 miljoner invånare totalt.

Video, känslor och konvertering

Hur gör man för att marknadsföra en relativt okänd region till en målgrupp som geografiskt finns väldigt långt bort? Video är ett bra medium för att förmedla en känsla och under morgonen kommer vi att få höra mer om vilken känsla man har valt för att förmedla vad Greater Copenhagen har att erbjuda.

Karin Sandström, Brand Manager för Greater Copenhagen kommer att berätta vilka värden man har valt som bas för sin kommunikation och hur man med hjälp av film har skapat internationellt intresse för regionen. Vi kommer också få höra Rachelle Lacharité berätta hur Invest in Skåne använder digitala kampanjer inom ramen för Greater Copenhagen för att komma i kontakt med internationella företag som kan tänka sig etablera eller investera i regionen.

Är du nyfiken kan du läsa mer om vad Greater Copenhagen är här (länk).

Varm välkommen till denna frukostklubb om ett lokal angelägenhet med internationellt mål! 

Praktisk information om eventet

Sista datum att anmäla sig är den 6 november.

Eventet är kostnadsfritt för medlemmar i MiM, gäster betalar 250 kr inkl. moms.

Som ideell förening strävar vi ständigt efter att vara en kostnadseffektiv organisation. Vid avbokning mindre än 48 timmar innan eventet eller vid no show debiterar vi 250 kr inkl. moms.

Är du intresserad av att bli medlem? Läs mer om våra olika medlemskap här.

Frågor? Du kan alltid mejla info@mim.m.se om du undrar något!