Så får ditt budskap bättre effekt – prata med mottagarna på deras villkor
Swedma bjuder oss medlemmar i MiM till ett frukostevent 16/9.
Rapporten Mottagarmakt tas fram varje år av PostNord i samarbete med Kantar och kartlägger hur svenska hushåll vill ta emot såväl reklam som affärskommunikation i en mängd olika kommunikationskanaler.
Tillsammans med PostNord bjuder SWEDMA in till ett seminarium i Malmö för att gå igenom rapporten. Vi har frågat mottagarna om såväl digitala kommunikationskanaler såsom mejl, YouTube, TV, radio, utomhus t.ex. som om kommunikation i den fysiska postlådan, brev, tidningar, direktreklam och hur de reagerar när de inte själva får välja hur och var de ska bli kontaktade.
Tidningar (magasin och lokala gratistidningar) är också ett nytt område för i år för Mottagarmakt. Marknadskommunikation i postlådan är uppskattad och ger avsändaren en möjlighet att kommunicera djupare med mottagarna.
Datum
Tisdag 16 september 2025
08:30–09:30 (frukost serveras från 08:00)
Plats:
Clarion Hotel Malmö Live, Dag Hammarskjölds torg 2, 211 18 Malmö
Gratis för medlemmar i MiM. Ange bara MiM i fältet för övrigt.
Sista anmälningsdag: 25 augusti
Din anmälan är bindande.
Välkommen, vi ser fram emot att träffas! Annette Tannerfeldt och Benny Bergenstråhle, Swedma