Frukostklubben:  Vår värld förändras blixtsnabbt – är du och ditt företag redo att möta framtiden?

Hur förändrar metaverse din och ditt företags framtid?

Vad kommer att förändras inom de närmsta tre – fem åren i din bransch. Vad behöver du göra? Hur skall du agera? Var skall du fokusera? Vilka kunskaper behöver du förnya och vem behöver du alliera dig med? 

Under denna morgon kommer du att få en övergripande bild av framtidens utmaningar, där vi sedan gräver djupare i Metaverse-världen. Hur förändrar detta din och ditt företags strategier, marknadsföring och kommunikation?

Blixtsnabba förändringar & den fjärde industriella revolutionen

Människan har ingen aning om hur snabbt världen kommer att förändras. Vi kastas med ljusets hastighet rakt in i den fjärde industriella revolutionen och resan har bara börjat. 

Krig och Covid har blixtsnabbt förändrat vår vardag. Lägg där till en exponentiell teknikutveckling, en hållbarhetsproblematik och en snabbt växande befolkning. Vi går en spännande värld till mötes. 

Enligt företaget McKinsey kommer Metaverse att skapa värde för bolagen för över 5 miljarder USD (50 000 000 000 SEK) fram till 2030. 

PwC förutspår att meta-marknaden kommer att vara större än de gemensamma marknaderna (BNP) för England, Tyskland, Spanien och Frankrike tillsammans. Och Gartner Group menar att vi i Sverige 2026 kommer att spendera en timme om dagen i vår nya värld. 

Teknikbolagen med Microsoft, Amazon och Meta (Facebook) i spetsen, går ”all in” och ledande varumärken som Pepsi, Adidas, Volvo, Absolut Vodka, Disney och Macdonalds bygger nu nya strategier, i nya kanaler, för att möta nya kundbehov. 

Framtiden kommer att innebära nya partnerskap, nya sätt att samarbeta och mötas för att tillsammans bygga nya upplevelser. Detta öppnar upp nya möjligheter, för både nya och gamla företag och varumärken att kommunicera och sälja produkter och tjänster på helt nya sätt. 

Agenda

  • Den fjärde industriella revolutionen
  • Hur ser framtiden ut?
  • METAVERSE
  • Framtidens handel, kommunikation och varumärkesbyggande 
  • Branschexempel på framtidens möjligheter
  • Öppen frågestund

Varmt välkommen att utforska framtiden och vart vi är på väg.

Mats Rimton arbetar som Futurist och affärsrådgivare på Futurement. Mats hjälper sedan många år företagsledningar i både privat och offentlig verksamhet att förstå den snabbt förändrade omvärlden. Detta för att sedan omvandla kunskapen till konkreta strategier och handlingsplaner. Allt för att vinna matchen om framtidens kunder och bidra till en hållbar värld.

Mats menar att framtiden handlar om att lära om, lära nytt och lära rätt – på helt nya sätt.  

Linda Pimmeshofer arbetar som strategi-och affärsutvecklare på Microsoft. Linda har lång erfarenhet av att agera bollplank, rådgivare och driva frågor som rör framtidens handel, varumärkesbyggande och kundkommunikation. 

Linda menar att framtiden handlar om att applicera nya affärsmodeller och partnerskap för att möta olika branschers utmaningar kring pris, kvalitet, kundvård och den cirkulära ekonomin. 

Praktiskt om eventet

VAR: Elite Hotel Plaza, Gustav Adolfs torg 49, 211 39 Malmö
NÄR: Fredagen den 23 september kl. 07.30-09.00
Vi avnjuter en god frukost, gott sällskap och top notch nätverkande.

Frukosten är kostnadsfri för medlemmar i MiM, gäster betalar 250 kr inkl. moms via. Swish eller kort på plats. Sista datum att anmäla sig är den 21 september. Vi tillämpar en no show-avgift på 250 kr om du anmäler dig och inte avanmäler dig senast 48 h innan eventet.

Är du gäst till en medlem? Alla behöver anmäla sig via formuläret. Skriv namnet på medlemmen du är gäst till under “Övrig information”.

Frågor? Du kan alltid mejla info(at)mim.m.se om du undrar något!

Vill du läsa mer om våra medlemskap? Klicka här!