Följ oss på Instagram Följ oss på Mynewsdesk Följ oss på LinkedIn Följ oss på Facebook
MiM

Marknadsföreningen i Malmö och Internet i fokus inleder ett djupare samarbete

Nyheter 15 februari 2018, 7:41

Marknadsföreningen har varit med som nätverkspartner ända sen konferensen tog form under hösten 2011, bjudit in sina medlemmar och varit närvarande på varje event. Nu är tiden inne för föreningen att tar steget vidare och gå in som samarbetspartner.

Huvudmålet är att ta vara på varandras kunskap och resurser, försöka skapa ett högre mervärde för marknadsförare och kommunikatörer i regionen, förstärka konferensen samt utöka vårt nätverk. Tillsammans blir vi bara starkare!

MiM är idag ett av Sydsveriges största nätverk för personer som jobbar med marknadsföring, PR, kommunikation, reklam och event både inom näringsliv och offentlig förvaltning. Föreningen grundades 1932 med visionen att vara den ledande och mest inspirerande mötesplatsen inom kommunikation och marknadsföring i Sydvästra Skåne.

Som Sydsveriges största nätverk inom marknadsföring, PR, kommunikation och event så är Internet i Fokus en klockren plattform för ett djupare samarbete. Konferensen har lockat ett stort antal besökare till Malmö och har alltid en rad spännande talare som delar med sig av sin syn på framtidens marknadsföring. David har verkligen lyckats skapa ett forum som står för inspiration och kunskap, vilket är precis vad vi önskar erbjuda våra medlemmar i nätverket – Andrea Bodecker, Styrelseledamot MiM

Internet i fokus är med sina ca 800 besökare /år södra Sveriges största återkommande konferens inom Sociala Medier, Analys & Digital Marknadsföring. Den 10-11 april är det dags för 14:e upplagan av konferensen.

Samarbetet med Marknadsföringen kommer utan tvekan bli hur bra som helst. Vi har båda gemensamma intressen samt samma målgrupp kring konferensen och föreningens sammankomster. Jag är själv medlem på MiM sedan många år och har verkligen stor respekt till föreningen och deras medarbetare. Kommer bli en riktig spännande resa! – David Klein, grundare IIF

Det digitala landskapet är i ständigt utveckling och marknadsförare står ständigt inför nya utmaningar för att kunna konkurrera. För att kunna hänga med trenderna handlar det om kontinuerlig inlärning och utforskning.

Internet i fokus samlar de absolut smartaste sinnena för att diskutera effektiva strategier, digitala trender och affärsutveckling på webben. Här hittar ni biljetter till IIF2018 den 10 april i Malmö