Webinar: Sju strategier som gör dig till en vinnare i en lågkonjunktur

Ingen har missat den globala krisen vi befinner oss i just nu. En kris som fått många länder att stänga sina gränser, orsakat den värsta börskraschen i modern historia och där stora delar av ekonomin stängts ned. Men även om den sker på riktigt, där många företag och människor drabbas hårt, finns det saker vi kan göra för att bekämpa nedgången och motverka en djupare kris.

I den här föreläsningen presenteras sju strategier om hur man skapa förutsättningar för att lyckas i en lågkonjunktur och komma ut som en vinnare när det väl vänder. Innehållet baseras på forskning och erfarenheter utifrån tidigare lågkonjunkturer.

Om Henrik Larsson-Broman

Henrik Larsson-Broman är grundare av forsknings- och analysföretaget ProSales Institute och författare till hundratalet forskningsrapporter och artiklar inom försäljning, företagande och strategier för ökad tillväxt. Han är författare till boken Supertrenderna och utsågs 2017-2019 till en av Sveriges mest populära föreläsare av Eventeffect samt nominerad till Stora Talarpriset där han utsetts till en av Sveriges 18 främsta talare.

Henrik behandlar ett brett spektrum av teman baserat på egen såväl som internationell forskning. Allt från gedigen forskning om hur kundernas köpbeteenden har förändrats och hur det påverkar strategier, ledarskap, organisering och företagskultur till hur trender skapar tillväxtmöjligheter för morgondagens organisationer.

Praktisk information

Dagen innan webinariet skickar vi en länk via mejl. Följ instruktionerna för att få tillgång till webinariet. Anmäl dig gärna innan kl 23.30 den 16 juni.