Lunchklubben: Krishanteringens sju dödssynder

Vet du hur du bör agera om er verksamhet hamnar i ett krisläge? Vem du bör prioritera? Vad du ska säga? Hur du skyddar ert varumärke och rykte? Det här är frågor som de flesta av oss inte behöver ta ställning till särskilt ofta, men när det väl blir allvar är det viktigt att vara förberedd. En dåligt hanterad kris kan skada ett varumärke för många år framåt.

Stefan Olsson är expert på kriskommunikation och anlitas av ledningsgrupper och styrelser i företag och offentliga organisationer. Han har arbetat med några av de senaste årens mest publika kriser och har 20 års erfarenhet som rådgivare till stora svenska och internationella varumärken. I föreläsningen ”Krishanteringens sju dödssynder” berättar han vad du absolut inte ska göra när krisen kommer, genom att ge exempel på hur dåliga beslut kan förvärra ett redan svårt läge och skada varumärket.

Praktisk information om eventet

Sista datum att anmäla sig är den 30 september.

Eventet är kostnadsfritt för medlemmar i MiM, gäster betalar 250 kr inkl. moms.

Som ideell förening strävar vi ständigt efter att vara en kostnadseffektiv organisation. Vid avbokning mindre än 48 timmar innan eventet eller vid no show debiterar vi 250 kr inkl. moms.

Är du intresserad av att bli medlem? Läs mer om våra olika medlemskap här.

Frågor? Du kan alltid mejla info@mim.m.se om du undrar något!