Lunchklubben: Inbound marketing – Så får du dina digitala marknadsaktiviteter att hänga ihop!

I takt med att fler pratar om content marketing, marketing automation och marknadsföring i sociala medier blir det allt mer viktigt att förstå hur de olika metoderna, kanalerna och verktygen hänger ihop. Vi gästas av Johan Åberg, VD och konsult på Nivide, som kommer att berätta om hur du skapar en röd tråd genom din digitala kommunikation och hur du kombinerar olika metoder för att skapa en helhet som attraherar och bearbetar dina potentiella kunder genom hela köpresan – så kallad inbound marketing. Föreläsningen passar i synnerhet dig som är marknadschef eller som arbetar med företagets digitala kommunikation och vill ha en bättre förståelse för hur ni kan skapa en strategi och röd tråd genom er digitala kommunikation. Kom och få inspiration och matnyttiga tips på hur du kan jobba!

3 anledningar till varför du bör jobba med inbound marketing:

  • Knyter samman flera olika metoder och kanaler som exempelvis content marketing, sociala medier och marketing automation för att uppnå maximal effekt.
  • Drar nytta av det befintliga intresse som kunderna har för din produkt, tjänst eller expertområde.
  • Möjliggör att koppla era digitala marknadsaktiviteter till genererad försäljning.

Är du nyfiken redan nu och vill lära dig mer om inbound marketing? På Johans blogg kan du läsa fler artiklar på ämnet.

Varmt välkommen!

 

Praktisk information om eventet

Sista datum att anmäla sig är den 3 mars.

Eventet är kostnadsfritt för medlemmar i MiM, gäster betalar 250 kr inkl. moms. Alla behöver anmäla sig via formuläret, är du gäst till en medlem kan du skriva namnet under “övrig information”.

Som ideell förening strävar vi ständigt efter att vara en kostnadseffektiv organisation. Vid avbokning mindre än 48 timmar innan eventet eller vid no show debiterar vi 250 kr inkl. moms.

Är du intresserad av att bli medlem? Läs mer om våra olika medlemskap här.

Frågor? Du kan alltid mejla info@mim.m.se om du undrar något!