fbpx
Följ oss på Instagram Följ oss på Mynewsdesk Följ oss på LinkedIn Följ oss på Facebook
MiM

23Aug

MiM superstart

Frukostklubben x 3 – Superstart!

Talare: Cecilia Linnér, Linda Gemal, Emelie Andersson & Bohmans nätverk

  • Var: Quality Hotel View, Hyllie stationsväg 29, Malmö
  • När: kl 07:00 - 10:30, 23 augusti

Efter semester och ledighet är vi många som är i behov av en energikick för att starta upp hösten! Samtidigt sätter vardagen igång för fullt med nya arbetsuppgifter och möten. Kanske känns det svårt att skapa struktur och hinna med bland alla uppstartsmöten, nya projekt och kampanjer som sätter igång? MiM anordnar en förmiddag full med inspiration kring hur du kan skapa ett hållbart och balanserat arbetsliv!

Utvecklingen går fort! Nya verktyg, tekniker och innovationer ska provas, utvärderas och eventuellt implementeras. Fler och fler roller innebär mandat (och krav på) att fatta strategiska beslut kring sitt yrkesområde. Utveckling kan vara kul, och – ja, utvecklande – men det kan också vara stressande. Vi ser att fler och fler drabbas av negativa konsekvenser orsakat av arbetssituationen och det fick oss att fundera på vad vi kan göra åt det. Därför har vi bjudit in tre talare som ger konkreta tips kring hur man kan arbeta med företagskultur, struktur och balans i arbetslivet – allt för att ge dig en fantastisk start på hösten!

Schema

  • 7.00 – 7.30 Morgonen inleds med en härlig frukost och mingel
  • 7:30 – 8:30 Spelar arbetsglädje någon roll? med Cecilia Linnér, Quality Hotel
  • 8.30 – 9.00 Paus och mingel
  • 9.00 – 9.30 Så skapar du balans i vardagen med Emelie Andersson, Balansbyrån
  • 9.30 – 10.00 Skapa ordning och minska stressen! med Linda Gemal, Ordningskonsulten
  • 10.00 – 10.20 Så bygger du en framgångsrik marknadsorganisation Bohmans nätverk har tagit tempen på Sveriges marknads- och kommunikationsavdelningar och berättar kort om resultatet
  • 10.20 – 10.30 Summering och avslutning

 

Om föreläsningarna

Cecilia Linnér besöker MiM

Spelar arbetsglädje någon roll?

Cecilia Linnér, Head of Culture på Quality Hotels, ansvarar för att sprida servicekulturen och arbetsglädjen på alla Quality Hotels i Sverige, Norge och Danmark. Cecilia kommer att berätta mer om vad hur de jobbar med sin servicekultur och vilken skillnad det gör för medarbetarna, samt varför arbetsglädje är viktigt för prestationen.

Läs mer om Quality Hotels arbete med organisationskultur här

 

Emelie Andersson

Så skapar du balans i vardagen

Vad är balans för dig och hur skapar du det? Balans är individuellt och innebär inte samma sak för  alla – och just därför är det svårt! Emelie Andersson som driver Balansbyrån delar med sig av sina erfarenheter av att skapa balans i en stressig bransch som präglas av höga krav. Hon kommer även att dela med sig av konkreta tips på vad du som vill ha mer balans ska börja med!

Besök Balansbyråns webbplats

 

Linda Gemal

Skapa ordning och minska stressen!

Linda Gemal är ordningskonsulten som tog med sig sina erfarenheter kring professionellt organiserande från USA till Skåne. Hon kommer bl a svara på om ordning och reda kan bidra till minskad stress och ökat välbefinnande? Under morgonen delar hon med sig av konkreta tips kring hur du gör för att bli mer organiserad – både analogt och digitalt!

Besök Ordningskonsultens webbplats

 

Anders Welin

 

Så bygger du en framgångsrik marknadsorganisation

Med digitaliseringen har mycket i marknadsavdelningens arbete och ansvar ändrats. Det ställer allt högre krav på de medarbetare som skall leverera resultat med alltmer begränsade resurser i en värld där allt är mätbart. Bohmans Nätverk har kontinuerligt tagit tempen på Sveriges marknadsavdelningar de senaste 10 åren. I sin senaste rapport (som ej är publicerad än) har Bohmans även fördjupat sig i vilka faktorer som gör ett företags marknadsorganisation till ett välfungerande, (nästan) friktionsfritt maskineri och attraktiv arbetsplats för dagens och framtidens talanger.
Anders Welin, organisationskonsult och chefsrekryterare, på Bohmans Nätverk arbetar med att hjälpa företags marknadsorganisationer bli mer välfungerande genom att bryta ned silos och förändra kultur och arbetssätt. Han har mer än 20 års erfarenhet av förändringsprojekt på global och nationell nivå, både som rådgivare men även som operativ marknadschef i linjen.

 

Praktisk information om eventet

Sista datum att anmäla sig är den 19 augusti kl 23.30.

Eventet är kostnadsfritt för medlemmar i MiM, gäster betalar 395 kr inkl. moms. Detta tillfälle kan man inte gå som kostnadsfri gäst men väljer man att bli medlem efter eventet dras avgiften för tillfället av (du betalar då bara 1105 kr för ett års medlemskap i MiM).

Som ideell förening strävar vi ständigt efter att vara en kostnadseffektiv organisation. Vid avbokning mindre än 48 timmar innan eventet eller vid no show debiterar vi 250 kr inkl. moms.

Är du intresserad av att bli medlem? Läs mer om våra olika medlemskap här.

Frågor? Du kan alltid mejla info@mim.m.se om du undrar något!

Anmäl dig