Frukostklubben: Vi är vad vi köper – om konsumtionskultur

Välkommen till en morgon om konsumentbeteende, identitet och konsumtionstrender!

Medan många företag försöker förlika sig med den konsumentstyrda ekonomins stenhårda verklighet, rusar deras kunder in i nästa fas – hyperkonsumtionen. Där behoven spelar allt mindre roll – och identiteten är allt. I den globala selfievärlden har människans grundläggande behov fått en helt ny arena. Vilken gemenskap vi tillhör och vår rangordning i den manifesteras effektivast genom att vi visar vad vi köper.

Vad kan vi se för trender och tendenser som kommer att påverka och förändra framtidens konsumtionskultur?

Antropologdoktorn Katarina Graffman och reklamprofessorn Jacob Östberg har skrivit boken “Vi är vad vi köper” som handlar om den nya konsumtionskulturen och konsumenten. I september gästar de frukostklubben och pratar om trender inom konsumentbeteende. Efter föreläsningen kommer det finnas möjlighet att köpa deras bok.

Här kan du läsa en artikel i Resumé med Katarina Graffman och Jacob Östberg

Praktisk information om eventet

Sista datum att anmäla sig är den 17 september.

Eventet är kostnadsfritt för medlemmar i MiM, gäster betalar 250 kr inkl. moms.

Som ideell förening strävar vi ständigt efter att vara en kostnadseffektiv organisation. Vid avbokning mindre än 48 timmar innan eventet eller vid no show debiterar vi 250 kr inkl. moms.

Är du intresserad av att bli medlem? Läs mer om våra olika medlemskap här.

Frågor? Du kan alltid mejla info@mim.m.se om du undrar något!