Följ oss på Instagram Följ oss på Mynewsdesk Följ oss på LinkedIn Följ oss på Facebook
MiM

12May

Frukostklubben: Novus om marknadsundersökningar

Talare: Anna-Lena Wihlborg

  • Var: Digitalt via Zoom
  • När: kl 08:00 - 09:00, 12 maj

Novus är en kunskapsspridare och ett av landets ledande analys- och undersökningsföretag. De befinner oss mitt i skärningspunkten mellan alla viktiga samhällsaktörer, vilket gör att de har en unik kunskap och inblick i dagens allt snabbare utveckling och förändring. Novus kan som få andra följa och analysera vår samtid, och bidra med analyser som skapar verklig förändring. De talar om hur det är, och vägleder sina kunder i hur de kan förändra och växa. Det gör Novus bland annat med hjälp av marknadsundersökningar.

Senior konsult Anna-Lena Wihlborg från Novus Malmö-kontor kommer och berättar mer om Novus syn på marknadsundersökningar och kommer med konkreta tips om vad man ska tänka på när man ska beställa en undersökning.

Agenda:

  • Om Novus och de tjänster som erbjuds
  • Metoder
    • Kvantitativ metod: webb, telefon och postalt
    • Kvalitativ metod: fokusgrupper, djupintervjuer och etnografi
  • Vad man ska tänka på när man beställer en undersökning – hur tar man ställning
    till vilken offert man ska välja?
  • Case

Anna-Lena Wihlborg har drygt 20 års erfarenhet från marknadsundersökningsbranschen och öppnade Novus Malmö-kontor 2019. Hon arbetar med en lång rad olika branscher, men arbetar främst med kommersiella företag, exempelvis inom livsmedelsbranschen. Anna-Lena har tagit fram en mycket omfattande årlig rapport, Novus Livsmedelsbarometer om konsumenternas syn på livsmedel, trender och konsumtion.

Anmäl dig