Följ oss på Instagram Följ oss på Mynewsdesk Följ oss på LinkedIn Följ oss på Facebook
MiM

22 januari: Lär dig mer om kundresor med ID Kommunikation! 

 

Kundresor nämns ofta som första steget i att skapa en inbound-strategi. Men vad är egentligen en kundresa, hur går du tillväga för att skapa en, och hur kan du dra nytta av den?
I en tre-timmarsutbildning får du lära dig mer om processen att ta fram en kundresa och varför de är så viktiga i en inbound-strategi. Genom att varva teori och konkreta övningar får du mer förståelse för hur du kan möta dina kunders behov och drivkrafter för att skapa effektiv kommunikation.

 

Dagens agenda

  • Värdet av att kartlägga kundresor

  • Genomgång av olika typer av kundresor

  • Kundresans beståndsdelar – vilka delar bör du ha med?

  • Hur du går tillväga för att skapa en kundresa

  • Vad händer sen? Hur du jobbar vidare med dina insikter

  • Kundresans roll i en inbound-strategi

 

>>> Ja, jag vill gärna anmäla mig! <<<

 

Kursledare

Elisabet Holmgren
Elisabet är strateg, etnolog och kommunikatör och har jobbat med varumärkesbyggande, insiktsarbete och strategi sedan 2016. Genom att kombinera etnografiska metoder och marknadsanalys har hon skapat strategier för företag inom allt från stadsutveckling och mobilitet till industri och FMCG.  
Stina Levén
Stina har en examen i marknadsföring och jobbar med relationsbaserad affärsutveckling. Stina har arbetat med allt från små startups till några av Nordens största konsultbolag. Med ett kundcentrerat synsätt arbetar hon med att hitta affärsmöjligheter som skapar värde för både kund och leverantör, vilket är grunden för långsiktiga och lönsamma kundrelationer.

 

Om ID Kommunikation

ID kommunikation är en av Malmös största kommunikationsbyråer. De hjälper sina kunder att bygga relationer mellan varumärken och människor som vill göra bra saker. Tillsammans med dem tar ID Kommunikation fram affärsdrivande och väl förankrade kommunikationsstrategier i alla kanaler.  Deras största kunder är Skanska, Woody Bygghandel, Skånemejerier, Nordic Sugar, Rubin Medical och Nordsjö idé och design.

 

Praktiska detaljer

Tid: 22 januari kl 9-12.
Plats: Utbildningen anordnas via Zoom, vi återkommer med länk i god tid innan kursen startar.

MiM Academy pågår under en halvdag (ca 3 timmar). Du får ett intyg efter din medverkan.

Pris: 695:- inkl. moms för medlemmar med personligt medlemskap (värde 2495:-). För företagsmedlemmar och partners ingår 1 plats per tillfälle och organisation kostnadsfritt i medlemskapet (platser utöver detta kostar 695:-).

 

>>> Anmäl dig här <<<