Frukostklubben: Tänk som en e-handlare – sälj mer online

Vad är det e-handlare gör för att få lönsam digital försäljning, som inte vi marknadsförare och kommunikatörer gör? Välkommen till en frukostklubb som handlar om hur du – praktiskt och konkret – kan få bättre resultat av din digitala kommunikation genom att lära av e-handlarnas metoder.

Vanligtvis ser vi på kommunikation och försäljning som två vitt skilda områden: medan kommunikatörer utgår ifrån ett mjukare varumärkestänk jobbar säljare och e-handlare utifrån ett hårdare säljtänk. Men i den digitala världen blir vi alla e-handlare. Du som kommunikatör eller marknadsförare kan snabbt se stor skillnad i resultatet av vad du gör genom att applicera samma metodik som framgångsrika e-handlare – och vice versa. 

MiM gästas av Jesper Fuglsang, vd för marknadsföringsbyrån Resultify som hjälpt en rad stora e-handelsföretag med strategier för digital försäljning. Under föredraget bjuder Jesper på en enkel guide till den optimala kombinationen av taktisk, effektiv e-handelsstrategi och bredare marknadsföringstänk. Han visar även exempel från case.

Resultify är Sveriges ledande kommunikationsbyrå inom resultatdriven marknadsföring, flerfaldigt prisbelönade och utsedda av Google till Sveriges bästa byrå.

Praktisk information om eventet

Sista datum att anmäla sig är den 1 maj kl 23:00.

Eventet är kostnadsfritt för medlemmar i MiM, gäster betalar 250 kr inkl. moms. Alla behöver anmäla sig via formuläret, är du gäst till en medlem kan du skriva namnet till medlemmen under “övrig information”.

Som ideell förening strävar vi ständigt efter att vara en kostnadseffektiv organisation. Vid avbokning mindre än 48 timmar innan eventet eller vid no show debiterar vi 250 kr inkl. moms.

Är du intresserad av att bli medlem? Läs mer om våra olika medlemskap här.

Frågor? Du kan alltid mejla info@mim.m.se om du undrar något!