Frukostklubben: Juridisk vett och etikett i sociala medier

I princip alla företag använder sig av sociala medier. Användandet av exempelvis influencers och pristävlingar blir mer och mer utbrett. Vad skall man tänka på när man planerar sin marknadsföring för att undvika dyrköpta misstag? Dessutom har EU nyligen röstat igenom en uppdatering av upphovsrättsdirektivet gällande avgifter vid användning av annans upphovsrätt. Vad behöver ni tänka på när det gäller juridiken?

Under denna frukostklubb kommer Stephanie Stensson och Jenny Forsberg från Moll Wendén att guida oss kring juridiska aspekter på marknadsföring i framförallt sociala medier. Vi kommer att få konkreta exempel och tips kring följande ämnen:

  • Influencers i din marknadsföring
  • Hur undviker du vilseledande marknadsföring
  • Fallgropar vid pristävlingar
  • Upphovsrätt – vad kostar den ditt företag?
  • Snabba GDPR-tips i din marknadsföring

Missa inte denna frukostklubb där du får viktig input och konkreta råd kring juridiska aspekter som är viktiga att hålla i medvetandet när du planerar din marknadsföring!

 

 

Stephanie Stensson har stor erfarenhet av att hantera kommersiella tvister som rör avtalsrätt, skadeståndsrätt samt immaterialrätt.

Jenny Forsberg är specialiserad på juridik inom immaterialrätt och offentlig upphandling men ägnar även stor del av sin tid till personuppgiftsfrågor och konsultation avseende GDPR.

 

Praktisk information om eventet

Sista datum att anmäla sig är den 26 november.

Eventet är kostnadsfritt för medlemmar i MiM, gäster betalar 250 kr inkl. moms.

Som ideell förening strävar vi ständigt efter att vara en kostnadseffektiv organisation. Vid avbokning mindre än 48 timmar innan eventet eller vid no show debiterar vi 250 kr inkl. moms.

Är du intresserad av att bli medlem? Läs mer om våra olika medlemskap här.

Frågor? Du kan alltid mejla info@mim.m.se om du undrar något!