Frukostklubben: Content marketing – få resultat med rätt innehåll i rätt del av köpresan

Köpresan, eller kundresan, är ett begrepp som det pratas mycket om. Men hur tar du din potentiella kund ifrån punkt A hela vägen i mål med en affär? Och är det verkligen en linjär resa i ett digitalt landskap? Under denna morgon bjuder Martin Östling från Spoon Malmö på några av sina bästa tips och insikter om Content marketing och hur du bör anpassa ditt budskap genom hela köpresan.

Enligt en undersökning av Forrester så kan 90 procent av en kunds köpresa vara avslutad innan hen hör av sig till en säljare. Informationsflödet idag är enormt. Det ger köparen stora möjligheter att göra sin egen research och att ta sina egna köpbeslut. 

Men hur ser du som företagare till att det är ditt budskap som köparen tar del av? Och på vilka plattformar bör du vara aktiv?

Content marketing handlar om att skapa det innehåll som köparen behöver, och är intresserad av, för att ta hen vidare till nästa steg på köpresan.

Detta kommer du att lära dig under frukosten:

  • Varför Content marketing fungerar över tid
  • Hur du bör koppla mottagarnas beteenden och intressen till köpresan 

Martin Östling är kundansvarig på contentbyrån Spoon i Malmö. Under de senaste åren har han, med ett brinnande intresse, arbetat med kunders kommunikation och hur den levererar mot deras mål för köpresan. 

 

Praktiskt om eventet

Frukosten är kostnadsfri för medlemmar i MiM, gäster betalar 250 kr inkl. moms via. Swish eller faktura. Sista datum att anmäla sig är den 24 februari kl 23.30.

Är du gäst till en medlem? Alla behöver anmäla sig via formuläret. Skriv namnet på medlemmen under “övrig information”.

Som ideell förening strävar vi ständigt efter att vara en kostnadseffektiv organisation. Vid avbokning mindre än 48 timmar innan eventet eller vid no show debiterar vi 250 kr inkl. moms.

Frågor? Du kan alltid mejla info(at)mim.m.se om du undrar något!

Vill du läsa mer om våra medlemskap? Klicka här!