Frukostklubben BIG DATA = MÄNNISKOR

Vilka är de legala aspekterna av digital och data-driven marknadsföring samt vad bör du, som marknadsförare, tänka på? Bolagsjurist på APSIS, Anders Hilmansson, kommer hålla en inspirerande föreläsning kring de relevanta aspekterna.

Vilka är de legala aspekterna av digital och data-driven marknadsföring samt vad bör du, som marknadsförare, tänka på? Lär dig vad du behöver veta från APSIS bolagsjurist, Anders Hilmansson, inspirerande föreläsning kring de relevanta aspekterna.

För marknadsförare kan det vara lockande att dyka ner i denna enorma ocean av information. Stora mängder data, Big Data. Det är nämligen nyckeln till bättre förståelse om kunderna och vägen till marknadsförarnas vision om ett individuellt segment för varje enskild person. Men många glömmer (eller förbiser) att Big Data i många fall består av personuppgifter, det vill säga data som kan användas för att identifiera en specifik individ.

Anders Hilmansson kommer att ge oss några värdefulla insikter om hantering av data och personuppgifter och lär oss se igenom datan och se människan!

Den nya dataskyddsförordningen tillämpas från maj 2018 och den omfattar alla bolag som behandlar personuppgifter på ett eller annat sätt och är betydligt vassare än dagens bestämmelser i PuL.

När: 19/5. Mingel och frukost från kl 7:00. Föreläsning 7:30 till 8:30.

Var: Malmö Central, Gröna hallen

Kostnadsfritt för medlemmar i MIM, 250 kr exkl moms för gäster.
Sista anmälan den 17/5.

Varmt välkommen!

OBS! MiM tillämpar, precis som många andra arrangörer, en No Show-avgift vid utebliven närvaro eller avanmälan senare än 48 timmar innan våra evenemangs starttid. Denna avgift är 200 kr ex. moms och gäller för våra samtliga evenemang om inte annat specifikt anges.